Natură fluidă şi agresivitate urbană, croieli drepte şi imprimeuri tropicale, un suflu nou impus de tinerii designeri, acestea au fost superlativele sezonului primăvară-vară 2014 aduse în atenţia lumii întregi de Săptămâna Modei de la Milano
Industria modei italiene a transmis mesajul pentru anul viitor, iar ideile desprinse de pe podiumurile de prezentare ale evenimentului încheiat luni, 23 septembrie, se vor regăsi, cu siguranţă, în ceea ce vom purta peste câteva luni.
Pentru Giorgio Armani, show-ul de la Milano a fost o altă ocazie de a condimenta cu o doză de neonconformism şi feminitate universul prêt-à-porter. Publicul care a fost martor la prezentare, avid de creaţii originale şi dornic să fie puţin şocat, a primit cu entuziasm o adevărată demonstraţie a creativităţii. Armani s-a jucat cu arhitectura hainelor aşa cum numai un maestru al modei o poate face. Rochiile trapez din şifon, pălăriile supradimensionate în culori tari (negru, albastru marin şi roz fucsia) alături de jachetele cu volan în talie au demonstrat că rafinatul Giorgio a înţeles demult care este reţeta succesului: spectacol pregătit cu minuţiozitate şi creaţii apropiate de de perfecţiune.
Asemenea unui Rembrandt al modei, după cum îl descrie Alexander Fury, editorul cotidianului britanic „The Indepent“, designerul italian a creat un tablou „romantic“ care a trecut testul timpului.
Vremea debutanţilor
După modelul Londrei, care a ridicat mizele unei industrii exclusiviste şi a adus în scenă o serie de branduri high street, anul acesta, Săptămâna Modei de la Milano a arătat îngăduinţă tinerelor talente. Un exemplu a fost oferit de veteranul Giorgio Armani. Acesta a luat-o sub aripa sa pe Stella Novarino, oferindu-i tinerei şansa să-şi expună piesele în spaţiul special amenajat pentru brandul său. Drept recunoştinţă, creatoarea a purtat la finalul propriului sh