Primul job i-a deschis drumul către un business care a devenit, în doar câțiva ani, semnificativ pe piața pe care activează. Iar pentru prima afacere, Bilka, a avut deja oferte de cumpărare, însă Horațiu Țepeș are planuri mari pentru această companie.
Cinci ani. Atât i-au trebuit tânărului de 33 de ani din Făgăraș să pună pe picioare o afacere care a ajuns astăzi la cifra de 23 de milioane de euro. Mai mult, a ajuns lider pe o piață care, până mai ieri, era dominată de concerne străine și este estimată în prezent la aproximativ 130 de milioane de euro. „Am pornit de la zero, m-am folosit de banii pe care i-am câștigat la primul meu job, care a fost într-un concern slovac (tot în același domeniu în care antreprenorul activează în prezent - Rova, preluat în 2007 de către Lindab - n.red.)“, spune Horațiu Țepeș, proprietarul producătorului de învelitori metalice, Bilka. Primii bani au fost făcuți din importul țiglelor metalice, însă atunci când criza s-a făcut simțită și în România, Horațiu Țepeș a reacționat altfel decât mulți dintre antreprenorii aflați la început de drum. A investit într-o facilitate de producție la Brașov, lucru care i-a asigurat dezvoltarea businessului.
Nu a pornit cu o sumă mare, linia de producție necesitând o investiție inițială de 200.000 de euro. Însă, acum, când face calcul banilor plasați până în prezent în această afacere, bifează aproximativ șase milioane de euro, bani care includ și fonduri europene, respectiv un credit de 1,5 milioane de euro. „Nu a fost mare investiția inițială în fabrică. În anul acela (2009 - n.red.), cifra de afaceri aproape că a stagnat (aproximativ 4,5 milioane de euro, dar aproape s-a dublat în 2010 - n.red.)“, declară antreprenorul, menționând că, odată cu piața, a crescut și businessul său, al cărui bilanț la final de 2013 va înregistra un plus de 38% față de anul 2012.
„Nu am anticipat că