McDonald’s a anunţat că va începe să le ofere clienţilor opţiunea de a înlocui cartofii prăjiţi cu salată, fructe sau legume, ca parte dintr-o campanie de introducere a unor produse mai sănătoase în meniuri.
Schimbarea va fi implementată la începutul anului 2014 în SUA, unde oamenii vor putea alege o salată în loc de cartofi prăjiţi, fără a plăti în plus. Potrivit companiei, clienţii pot face deja astfel de schimburi în unele ţări, printre care şi Franţa, potrivit Mediafax.
McDonald’s Corp. a informat că lucrează ca opţiunile să fie disponibile în 20 dintre cele mai mari pieţe ale sale din lume, ceea ce constituie 85% din vânzări.
Schimbarea a fost anunţată la New York, unde CEO-ul Don Thompson a apărut pe scenă alături de fostul preşedinte Bill Clinton.
Într-un interviu, Thompson a spus că McDonald’s urmăreşte să se axeze pe produse mai sănătoase, una dintre măsuri fiind extinderea ofertei de fructe şi legume în alte părţi ale lumii, precum porumb şi kiwi pe băţ.
În plus, McDonald’s intenţionează să folosească ambalajele pentru a face opţiunile sănătoase mai atractive pentru copii. De exemplu, o garnitură de cartofi ar putea fi vândută într-un ambalaj mai vesel colorat. Părinţii vor putea în continuare să comande apă minerală alături de pachetele Happy Meal, dar McDonald’s va promova doar lapte, suc şi apă pe meniuri şi în reclame. Întreaga publicitate pentru copii va include un mesaj care îndeamnă la “nutriţie distractivă” şi la “bunăstarea copiilor”.
Directorul politicilor de nutriţie la Centrul pentru ştiinţă în interesul public (Center for Science in the Public Interest), Margo Wootan, a spus că eliminarea apei minerale din meniul Happy Meal-urilor a fost un pas mare pe care şi celelalte lanţuri fast-food ar trebui să-l urmeze. Totuşi, a continuat aceasta, insistenţa de a include mesaje nutriţionale pozitive în reclamele pentr