Calatoria cu mijloacele de transport in comun din Capitala, la orele de varf, este pentru cei mai multi dintre bucuresteni un chin din cauza traficului.
Dar cand autobuzele care circula pe rute foarte tranzitate incep sa vina si prea rar, si prea pline, si oamenii frustrati de asteptatul in statie, de aglomeratie, de faptul ca intarzie la birou oricat de devreme ar pleca de acasa, experienta se transforma intr-o adevarata lupta pentru supravietuire.
Sa luam linia autobuzului 104, singura care ajunge, prin Piata Unirii, de la Eroilor in zona Pantelimon. Ajunsi in centru cu metroul, in jurul orei 08.00, oamenii care sosesc in statia de RATB Piata Unirii devin, fara voia lor, experti in orientare in spatiu. Toti se straduiesc sa isi gaseasca un punct strategic si sa anticipeze unde ar putea opri autobuzul, astfel incat sa fie cat mai aproape de usi. Si asteapta. Asteapta, pentru ca majoritatea merge in zona Pantelimon, pentru care nu exista alternativa pe acest traseu.
Pana acum circa doua saptamani, un autobuz 104 venea la un interval de aproximativ zece minute, de obicei plin, in conditiile in care acesta are, teoretic, o succesiune de cinci minute, intre orele 06.00 si 09.00, potrivit datelor de pe site-ul oficial al RATB. De cateva zile insa, 104 isi uita calatorii in statii, ei asteptand zeci de minute cu nervii intinsi la maximum pana la aparitia unui autobuz.
Tensiunea creste cu fiecare minut care trece si cu fiecare gand la mustrarile sefului, oamenii din statii spun chiar ca sunt amenintati ca vor fi dati afara daca mai intarzie. "Dar la cat naibii sa plec de acasa? Plec deja cu doua ore inainte, dar nu mai pot ajunge la timp la serviciu. Mi-au spus ca ma dau si afara", se aude vocea unei femei adresandu-se catre multime.
La un 104 plin, cinci 117 goale
Frustrarea dev