La unul dintre cele mai importante târguri de turism din Europa, până şi hotelierii din străinătate aveau standuri mai atractive.
Standul României la Paris nu a reușit să atragă curioși
Maroc a avut unul dintre cele mai frumoase standuri de la târg
Alianța aeriană Skyteam ne dă lecții în privința organizării
Ne plângem de lipsa turiştilor străini, dar ne furăm singuri căciula. Deşi a decis să participe la unul dintre cele mai importante târguri de turism din Europa, România a reuşit "performanţa" de a avea probabil cel mai urât stand de promovare dintre cele existente. Ministrul Turismului, Maria Grapini, care mai are la activ o perfomanţă dezastruoasă de acest gen, prezenţa României la Târgul de Turism de la Viena, a recidivat.
La târgul International French Travel Market, care se desfăşoară între 24 şi 27 septembrie, cele 15 agenţii de turism româneşti se înghesuie într-un spaţiu de circa 30 metri pătraţi, comparabil cu cel al unui hotel din Grecia. Câteva postere, cu Ateneul Român sau Mănăstirea Voroneţ, ar trebui să atragă atenţia vizitatorilor. Deasupra tronează în limba franceză sloganul turistic al ţării, "România, exploraţi grădina carpatică".
"Standul arată jalnic. Spate în spate cu standul României e cel al unui hotel din Grecia, care arată mult, mult, mai bine. Dar ei sunt un hotel, iar noi o ţară!", ne-a spus un român care trăieşte în Franţa şi a fost la târg. Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a gestionat total ineficient situaţia.
Licitaţie întârziată
România trebuia să se prezinte la târg cu un stand conceput de o firmă specializată în aşa ceva. Surse din cadrul ANT au declarat însă pentru EVZ că instituţia a lansat târziu licitaţia pentru realizarea standului şi că preşedintele acesteia, Răzvan Filipescu, stătea pe gânduri, cu o zi înainte de începerea târgului, dacă să anul