Să restructureze, să renoveze şi să repoziţioneze cele două mall-uri dezvoltate în Capitală (Bucureşti Mall - 1999, Plaza România – 2004) - acesta este obiectivul declarat al lui Răzvan Gaiţă, directorul general al Anchor Grup. Nu va fi uşor: concurenţa a făcut ca performanțele financiare ale celor două centre comerciale să pălească pe piața locală.
Anchor Grup, pionierul pieţei de retail din România, anunţă un „facelift“ al celor două mall-uri din Bucureşti. Peste doi ani, în urma unor investiţii de 25 de milioane de euro în finisaje interioare, faţade şi îmbunătăţirea conceptului în general, cuvântul de ordine pentru Bucureşti Mall ar trebui să fie „fashion”, în timp ce Plaza România va deveni „un mall de familie”, speră şeful Anchor.
„Suntem singurii care avem două mall-uri în Bucureşti şi măcar la capitolul ăsta ne considerăm lideri. Ne stăduim să rămânem în continuare un punct de atracţie, un fel de kilometrul zero al comerţului în Bucureşti (...) Avem o ţintă ambiţioasă de 100% grad de ocupare în Plaza la redeschidere”, spune Răzvan Gaiţă (foto).
Într-adevăr, ţinta e una ambiţioasă din moment ce, în prezent, gradul de ocupare este de 60% la Plaza România, iar la Bucureşti Mall ajunge la 80%.
Cel puţin în cazul Plaza România, de vină pentru lipsa mai multor chiriaşi sunt şi israelienii de la Africa Israel Investments Europe (AFI), care, la nici un kilometru distanţă, au deschis AFI Palace Cotroceni.
„S-a mers pe o variantă reactivă şi nu proactivă faţă de Afi Palace (...) Am început să înţelegem şi noi şi retailerii că acest business se face împreună. Chiriile au scăzut cu 10-20%. O opţiune în Plaza este extinderea zonei de birouri, mai exact extensia din partea de est a mall-ului să devină zonă de birouri”, precizează Răzvan Gaiţă, primul român numit la conducerea operaţiunilor dezvoltatorului turc în România, d