Autoritatea de Supraveghere Financiară a demarat o nouă etapă în procesul de evaluare a personalului rezultat prin comasarea fostelor CNVM, CSSPP şi CSA.
În acest sens și în vederea unei transparențe totale, Autoritatea de Supraveghere Financiară a lansat în licitație publică, prin publicare în sistemul SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, următoarele anunțuri de participare:
a) Servicii de consultanță în domeniul evaluării de personal și analiză organizațională (Anunț de participare numărul 146810/25.09.2013)
Scopul acestei licitații este identificarea modalităților de optimizare și eficientizare a structurii organizaționale a ASF și evaluarea de către un consultant independent a peste 200 de persoane cu funcție de conducere din cadrul ASF, personal rezultat din comasarea fostelor entități CSA, CNVM şi CSSPP și preluat integral la momentul înființării Autorității de Supraveghere Financiară.
În urma licitaţiei, compania desemnată câștigătoare va evalua personalul de conducere din cadrul ASF, iar în termen de două luni de la evaluare va fi elaborat un plan de acțiune pentru eficientizarea ASF în vederea optimizării procesului bugetar. În urma evaluării și a planului de măsuri, ASF va proceda la confirmarea sau disponiblizarea unei părți din personalul evaluat. La data de 31 august 2013, ASF avea 597 de angajați (în scădere cu 30 de persoane față de luna iulie a.c.). Cifra reflectă fluxuri în dublu sens, întrucât pe lângă disponibilizări, anumite recrutări au fost generate de înființarea unor servicii obligatorii pentru toate instituțiile cu mai mult de 500 de angajați (Serviciul de sănătate și securitate a muncii, Serviciul de protecție a informațiilor clasificate), dar și o Direcție de supraveghere integrată și o Direcție de analiză, studii și publicații.
Valoarea maximală a contractul