Membru al Ansamblului Schubert, care va concerta, sâmbătă, de la ora 12.00, la Sala Mică a Palatului, pianistul William Howard spune că „este interesantă modalitatea în care Enescu s-a conectat la tradiţie“.
Interviu realizat de Irina Hasnaş
Ce înseamnă pentru dvs. participarea la Festivalul „Enescu”?
Este foarte emoţionant pentru mine şi colegii mei, deoarece suntem pasionaţi de muzica lui George Enescu. În ultimii ani i-am interpretat câteva piese. În primul rând este un fapt deosebit să venim la Bucureşti să interpretăm pentru publicul din România şi să întâlnim melomanii, muzicienii români şi să vizităm ţara natală a lui George Enescu. Aşteptăm cu nerăbdare.
Aţi lansat de curând două discuri cu opus-uri enesciene. Cum se poate defini această muzică în context european?
Cred că Enescu face parte din marea tradiţie europeană. El şi-a definit un limbaj personal. În timpul în care mulţi creatori părăseau tonalitatea, Enescu a preluat limbajul romantic târziu şi l-a modelat realizând ceva complet unic. Cred că muzica lui este importantă prin finalitatea ei, dar este interesantă modalitatea în care Enescu s-a conectat la tradiţie. El poseda cunoştinţe deosebite în ceea ce priveşte esenţa muzicii, ceea ce înseamnă şi astăzi foarte mult.
În afara celor două opus-uri pentru coarde şi pian, v-aţi interesat şi de Trio-ul său.
Am înregistrat Trio-ul în la minor, care va fi lansat pe CD în septembrie 2014. Este un opus frumos, pe care l-am făcut cunoscut şi publicului de aici cu doi-trei ani în urmă. Am fost fericiţi s-o facem.
În cadrul Festivalului Internaţional „George Enescu“, aveţi un interesant program ce va cuprinde lucrări de Frank Bridge, Gabriel Fauré şi George Enescu. A fost propunerea dvs.?
Suntem foarte onoraţi să oferim un grupaj de piese care au profunde legături cu Cvartetul cu p