Trăim în plin sezon festivalier. De peste tot din ţară sosesc veşti, sosesc invitaţii. De la festivaluri cu istoric şi vechime, aşa cum e cel de teatru scurt de la Oradea, aflat în aceste zile în plină desfăşurare, supus acum unei operaţii de regândire mai mult decât necesară, dar şi de redimensionare în sens pozitiv, ori cel de la Brăila, festival pe care noul director al Teatrului „Maria Filotti” doreşte să îl revitalizeze.
Dar şi din partea altora ceva mai noi, aşa cum sunt Întâlnirile internaţionale de la Cluj, un festival nu doar cu tematică, ci şi cu “geometrie variabilă” creat de directorul Naţionalului din localitate, regizorul Mihai Măniuţiu, festival care anul acesta îl va omagia, prin colocvii şi spectacole, pe teatrologul George Banu, festivalul Teatrului “Luceafărul” din Iaşi, cel al Teatrului “Toma Caragiu” din Ploieşti, cel ce urmează să aibă loc la Turda, festivalul Teatrului “Nottara” centrat pe comedia de bulevard. Şi lista e departe de a fi completă. Fie şi numai pentru motivul că ei trebuie să i se adauge neapărat Festivalul Naţional de Teatru care se va desfăşura la sfârşit de octombrie la Bucureşti.
Din piesa de teatrul „A douăsprezecea noapte”, selecţionată FNT pentru secţiunea „Teatrul de Mîine” FOTO: Teatrul Regina Maria din Oradea
Asta dacă Ministerul Culturii îşi va face datoria şi ministrul Daniel Barbu, ce se comportă asemenea lui Agamiţă Dandanache, îşi va aminti cu ce coledzi a fost miluit de partid, binevoind să bugeteze respectiva manifestare de cultură teatrală. Lucru pe care altminteri, dacă Ministerul şi ministrul ar şti care le e rostul, ar fi trebuit să îl facă demult. Lucru ce nu s-a întâmplat şi pentru că domnul Barbu, asemenea altor demnitari ai cabinetului Ponta, socoteşte dregătoria de la minister ca un fel de sinecură, ca a doua slujbă exercitată în part time, cea adevărată fiind, în viziunea lor, a