Reprezentanţii CFR SA au constatat, în urma unor verificări, că stadiul de execuţie a lucrărilor de modernizare pe unele tronsoane ale Coridorului IV pan-european este întârziat şi au cerut constructorilor să respecte termenele de finalizare prevăzute în contracte, respectiv 2014 şi 2015.
Reprezentanţii direcţiei de specialitate CFR SA care gestionează proiectele cu finanţare din fonduri europene au verificat în perioada 16-24 septembrie stadiul de execuţie a lucrărilor de reabilitare pe Coridorul IV pan-european.
"Discuţiile purtate între reprezentanţii companiei şi reprezentanţii firmelor contractante s-au axat pe insuficienta mobilizare a constructorilor pe anumite tronsoane, unde lucrările de reabilitare au evoluat într-un ritm scăzut faţă de situaţia raportată în ultimele două luni, şi pe încadrarea în graficul de execuţie, astfel încât termenul de finalizare prevăzut în contracte să fie respectat", se arată într-un comunicat al administratorului reţelei feroviare publice.
Pentru intervalul septembrie - decembrie 2013, reprezentanţii CFR SA şi ai firmelor antreprenoare au semnat o minută, document prin care fiecare parte s-a angajat să ia măsuri pentru recuperarea întârzierilor înregistrate în graficul de execuţie a lucrărilor.
Verificările au vizat lucrările de reabilitare pe cinci tronsoane.
Astfel, pe tronsonul Frontieră - Curtici - Arad - km 614, atribuit asocierii Alstom Transport - Swietelsky Bau Gesell Sachaft - Astaldi - Euro Construct Trading 98 - Dafora, stadiul lucrărilor este de 33%. Contractul are o valoare de 248 milioane euro, fără TVA, şi a fost semnat în februarie 2012.
La secţiunea Simeria - Coşlariu, tronsonul Vinţu de Jos - Coşlariu, constructor LD Impresa Pizzarotti & C, lucrările au un grad de execuţie de 14,85%. Contractul se ridică la 176 milioane euro şi a fost semnat în decembrie 2011.
În c