Aflat în vizită la Constanţa, premierul Victor Ponta a decis să ignore specialiştii care au avertizat despre pericolul tehnic de pe pod şi a anunţat doar restricţii pentru maşinile de mare tonaj care se vor aplica de la 1 octombrie
Săptămâna aceasta a stat sub semnul întrebării: „Se închide sau nu podul de la Agigea”, însă toate acestea au rămas doar la stadiul de minute ale unor discuţii în spatele uşilor închise. Vineri, primul ministru Victor Ponta a venit la Constanţa pentru a discuta cu toţi factorii implicaţi în acest proces, iar decizia pare să-i pună pe gânduri pe toţi cetăţenii care traversează pe respectivul pod să ajungă în partea de sud a judeţului.
Premierul a vizitat mai întâi portul Constanţa, după care a mers la podul nou care se construieşte peste canal, la Agigea şi care ar urma să preia tot traficul de pe podul care a făcut subiectul atâtor discuţii. Nu doar că lucrările nu au fost finalizate la timp aici, dar nici măcar în perioada imediat următoare nu se ia în discuţie acest lucru. Ponta a anunţat că podul de la Poarta 10 va fi deschis circulaţiei cel mai târziu la sfârşitul lunii mai 2014, atunci când podul vechi de la Agigea va intra în reparaţii capitale. Până atunci, traficul rutier pe podul de la Agigea va fi restricţionat la maxim 3,5 tone de la 1 octombrie, astfel încât vor mai putea circula doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală. „De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual (n.r. – de la Agigea) la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule – camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun – urmând să fie oprită. Traficul maşinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privinţa degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afecta