Gigantul american de internet Google, care sărbătoreşte vineri 15 ani de la lansare, a anunţat îmbunătăţirea funcţiilor motorului său de căutare, potrivit AFP.
Noile funcţionalităţi ale motorului de căutare Google au fost anunţate joi, de Amit Singhal, responsabilul diviziei Search a Google, pe blogul companiei.
Potrivit lui Amit Singhal, motorul de căutare Google are acum capacitatea de a răspunde unor solicitări complexe ale utilizatorilor, fiind totodată un instrument util de comparaţie.
"Ce cantitate de grăsimi saturate se găseşte în unt comparativ cu uleiul de măsline? Putem căuta răspunsul în mod simplu pe Google, folosind sintagma: +compară untul cu uleiul de măsline+", a exemplificat Amit Singhal, precizând că acelaşi lucru poate fi încercat pentru a răspunde altor întrebări pentru care utilizatorul caută răspunsul.
De asemenea, Amit Singhal a promis că noile funcţionalităţi ale Google permit "o conversaţie" mai naturală a utilizatorului motorului de căutare cu diferitele aplicaţii ale companiei.
Singhal promite şi un nou look - "mai curat şi mai simplu, optimizat ecranelor tactile" - pentru motorul de căutare şi pentru publicitatea pe telefoane mobile şi tablete.
Conform AFP, care îl citează pe Danny Sullivan, de la blogul Search Engine Land, algoritmul care stă la baza noilor funcţionalităţi ale Google poartă denumirea "hummingbird" (colibri), fiind conceput special pentru operarea unor solicitări complexe.
Pe de altă parte, compania Google a invitat jurnaliştii joi să viziteze garajul din Menlo Park, California, unde Larry Page, în prezent director general al grupului, şi Sergey Brin au demarat business-ul Google, în 1998.
O pagină specială a fost totodată creată pe reţeaua de socializare a grupului, Google+, unde poate fi vizualizat un album cu fotografii ale versiunii originale a motorului de că