Cu totii am auzit sau chiar am folosit sintagma, referitoare la bebelus: "L-as manca, ce scump e!", cu variatiuni mai mici sau mai mari, dar aceeasi idee si verb de baza, "a manca". Incercand sa inteleaga de unde aceasta pornire, cercetatorii au disecat cat se poate de serios problema, ajungand la concluzia ca totul porneste de la miros.
Concret, e vorba de mirosul nou-nascutilor, care in creierul femeii declanseaza acelasi raspuns precum si constientizarea mirosului unei farfurii aburinde si apetisante de mancare, activandu-se centrii recompensei intuite, relateaza Medical Daily.
Conform unui raport publicat de jurnalul Frontiers in Psychology, doua grupuri de femei - unul format din mame, femei care adusesera pe lume copii in ultimele saptamani, si unul format din tinere care nu nascusera niciodata - au fost puse sa miroasa pijamalele unui copil de doi ani, in timp ce creierul le era scanat.
Cel mai puternic raspuns, similar cu cel obtinut atunci cand se mananca ceva foarte gustos, a fost observat in randul femeilor care nascusera. Insa si celelalte au reactionat.
Potrivit cercetatorilor de la Universitatea Montreal, se activeaza aceiasi centri ca in cazul dependentilor de tutun sau droguri.
Se pare ca aceasta puternica reactie e un mod in care natura s-a asigurat ca bebelusii nu vor fi parasiti, ca mama ii va purta de grija copilului indiferent cat de obosita este. Senzatia de bine ce o inunda doar mirosind pielea sau hainele bebelusului o ajuta sa treaca peste orice problema.
Cu totii am auzit sau chiar am folosit sintagma, referitoare la bebelus: "L-as manca, ce scump e!", cu variatiuni mai mici sau mai mari, dar aceeasi idee si verb de baza, "a manca". Incercand sa inteleaga de unde aceasta pornire, cercetatorii au disecat cat se poate de serios problema, ajungand la concluzia ca totu