Canadienii petrec din ce în ce mai mult timp pe internet, folosindu-se de telefoanele inteligente şi de tabletele pe care le deţin, în timp ce site-ul Netflix începe să îşi impună dominaţia asupra televiziunii clasice, conform unui bilanţ al autorităţii de reglementare în telecomunicaţii din Canada.
"Mai mult de doi canadieni din patru deţineau un smartphone şi mai mult de unul din patru canadieni aveau o tabletă" la sfârşitul anului 2012, potrivit unui raport publicat joi de Consiliul radiodifuzorilor şi telecomunicaţiilor din Canada, informează AFP.
Timpul petrecut pe internet a crescut în timp ce cel petrecut în faţa televizorului a cunoscut o stagnare în Canada, la circa 28 de ore pe săptămână, înregistrându-se totuşi o mare diferenţă între anglofoni şi francofoni.
Anglofonii au petrecut în jur de 20 de ore pe săptămână navigând pe internet, anul trecut, cu două ore în plus faţă de 2011, în timp ce francofonii au consacrat internetului 13 ore în fiecare săptămână.
Un canadian din trei, cu acces la internet, urmăreşte online emisiuni de televiziune, iar "utilizatorii tipici se uită la programe de televiziune pe internet, în fiecare săptămână, timp de 3 ore".
Această tendinţă este evidenţiată de succesul de care s-au bucurat serviciile de tipul video on-demand şi programele difuzate doar pe internet, fără a fi şi televizate. Exemplul cel mai clar este cel al site-ului Netflix, al cărui număr de abonaţi canadieni a crescut cu 17% faţă de anul anterior (10% în 2011).
Pe de altă parte, din cele 13,9 milioane de cămine din Canada, 79% au acces la internet şi dintre acestea mai mult de jumătate au acces la internet în bandă largă. Totodată, 12 milioane de case au acces la televiziune, dintre care mai mult de jumătate prin intermediul operatorilor de cablu.
Canadienii au profitat de investiţiile făcute de operatorii de telec