> „Ne dorim ca aceasta să fie pusă în slujba comunităţii, să salvăm vieţi, în condiţii extreme”, a explică şeful administraţiei judeţene sucevene, Cătălin Nechifor
Săptămâna viitoare va avea loc o întâlnire a Asociaţiei de dezvoltare intercomunitară Euronest, pe marginea implementării proiectului „Îmbunătăţirea dotării cu autospeciale de intervenţie şi salvare la înălţime, a bazei operaţionale pentru situaţii de urgenţă”. Proiectul se derulează începând cu luna februarie 2013 şi se apropie de jumătatea perioadei de implementare, care este de 18 luni. Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, cu prilejul întâlnirii vor fi puse de acord toate demersurile necesare, astfel încât procedurile de achiziţie publică să fie grăbite. Nechifor şi-a exprimat speranţa că proiectul va fi finalizat cât mai repede, autoutilitara respectivă fiind o piesă foarte importantă în baza operaţională pentru situaţii de urgenţă. „Vrem să finalizăm mai repede acest proiect, în aşa fel încât în Suceava să avem mai repede acea autospecială care să intervină la înălţime, respectiv la blocuri turn ori alte clădiri înalte. Ne dorim ca aceasta să fie pusă în slujba comunităţii, să salvăm vieţi în condiţii extreme”, explică şeful administraţie judeţene sucevene, Cătălin Nechifor. Prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 3, Domeniul major de intervenţie 3.3. „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale de intervenţie în situaţie de urgenţă”, Regiunii de Dezvoltare Nord-Est i s-au alocat, pentru perioada 2007-2013, 16,24 de milioane de euro, consiliile judeţene din regiune contribuind cu 2% din total. Graţie implementării primului şi celui de al doilea proiect, Suceava a primit 20 de autospeciale de intervenţie în situaţii de urgenţă, inclusiv pentru descarcerare şi asistenţă medicală. Un al treilea proiect este pe cale de implementare, c