Alături de alte zeci de ţări, România a fost prezenta la "International French Travel Market", unde a participat la un important târg de turism la Paris, unul dintre cele mai importante evenimente de profil de pe continent.
Evenimentul s-a încheiat vineri, la Paris, iar rezultatele sunt rușinoase, țara noastră fiind promovată prin doar câteva pliante şi hărţi, în condițiile în care s-au investit doar câteva sute de euro în acest stand.
Potrivit Business Magazin, mai puţin de zece persoane i-au aşteptat pe turişti la standul României, cinci afişe lipite pe pereţi promovând principalele destinaţii turistice ale ţării.
Prin comparație, standurile vecine ale Greciei, Turciei şi Ciprului au impresionat prin prestația lor hotărâți să atragă vizitatori.
La întâlnirea de vineri cu reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Staţiunilor Turistice şi ai Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România de la Băile Tuşnad, Maria Grapini a spus că, după criticile apărute în presă cu privire la modul în care s-a prezentat România la "International French Travel Market" de la Paris, a decis să vadă dinainte designul standului României de la târgurile intenaţionale de turism, spunând că nu vrea ca agenţiile şi firmele din domeniu să participe la târguri doar pentru că standul este gratuit, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Noi avem nişte târguri pe care le plătim ca stand. Aici trebuie să vă spun un lucru foarte franc. Dacă ne ducem şi primim bătaie, cum am primit la Paris, este o contrareclamă şi nu este o îmbunătăţire a imaginii. Eu nu mai vreau să spună agenţii sau firme din domeniul turismului: «ne ducem cu orice preţ la un târg internaţional doar pentru că e gratuit standul». O să vreau - şi spun fără să mă consult cu Răzvan (Răzvan Filipescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism - n.r.) - ca orice târg extern care se formează, dacă