Şoferii care locuiesc în sate sau oraşe se plâng că sunt discriminaţi şi puşi să plătească degeaba taxa de drum. Asta pentru că cei din municipii sau reşedinţe de judeţ care circulă pe porţiunea de drum naţional ce străbate localitatea nu achită nimic. De exemplu, şoferii din Otopeni nu au alternativă la DN1 pentru a circula prin oraş, aşa că trebuie să cumpere roviniete ca să ajungă dintr-o parte în alta.
Sute de şoferi din Otopeni, oraş străbătut de DN1, primesc amendă dacă nu îşi cumpără rovinietă, chiar şi în condiţiile în care nu ies din localitate. Dacă vor să ajungă dintr-o parte în alta a localităţii trebuie să se ferească de camerele comapniei de drumuri.
Potrivit legislaţiei, tariful de utilizare este plătit de toţi şoferii care circulă pe reţeaua de drumuri naţionale din România. Prin excepţie, rovinieta nu se aplică pentru sectoarele de drumuri naţionale aflate în interiorul reşedinţelor de judeţe şi al municipiilor.
Rovinieta s-ar putea scumpi, luna viitoare, cu 66%, dacă un proiect de lege al CNADNR va fi aprobat. Potrivit proiectului, taxa de drum valabilă o săptămână ar urma să coste 22 lei, în loc de 13 lei. Pentru o lună şoferii vor plăti aproape 45 de lei, cu 42 la sută mai mult decât acum.
Amenda pentru neplata roviniete este usturătoare. Între 250 şi 4.500 de lei, în funcţie de tipul maşinii.
Citeşte mai multe despre: rovinieta pret rovinieta rovinieta Otopeni legislatie referendum
Şoferii care locuiesc în sate sau oraşe se plâng că sunt discriminaţi şi puşi să plătească degeaba taxa de drum. Asta pentru că cei din municipii sau reşedinţe de judeţ care circulă pe porţiunea de drum naţional ce străbate localitatea nu achită nimic. De exemplu, şoferii din Otopeni nu au alternativă la DN1 pentru a circula prin oraş, aşa că trebuie să cumpere roviniete ca