foto: wikimediaAtractiile turistice din Romania se gasesc atat la suprafata cat si in subteran. Chiar daca sunt mai putin cunoscute, obiectivele ascunse in pamant pot fi la fel de spectaculoase. DailyBusiness.ro va prezinta in randurile de mai jos cinci tuneluri care duc catre locuri incarcate de istorie.
Misterul ingropat in Bucegi
Constructorul german Iuluis Berger a demarat in 1914 lucrarile la tunelul Izvor din muntii Bucegi, care urma sa aiba 5.600 de metri si sa asigure o trecere rapida intre tara Romaneasca si Ardeal. Din pacate, razboiul a oprit repede lucrarea, reluata abia in 1938 si abandonata din nou.
foto: wikimapia
In 1941 trupele naziste de ocupatie au reluat constructia cu cel mai rapid ritm de pana atunci, dar finalul celei de-a doua conflagratie mondiala, insemnand si finalul lucrarilor, nu si al lucrarii. In partea damboviteana a tunelului au fost realizati 480 de metri, din care doar 100 au fost betonati. In 1985, 2 echipe de la securitate au detonat intrarea.
In Prahova, tunelul exista inca, dar a intrat in proprietate privata, dupa ce zeci de ani a fost depozit de branza al societatii de profil din judet. Astazi, tunelul nazistilor adaposteste o ciupercarie. Nici o autoritate a statului nu a fost interesata sa declare Tunelul Izvor ca monument tehnic, dupa exemplul halelor UPET din centrul municipiului, scrie Gazeta Dambovitei.
Cel mai lung tunel rutier
Tunelul rutier Capra-Balea Lac strabate muntele Paltinul intre cotele 2.025 si 2.042 de metri, potrivit infoghidromania.com.
Cu o lungime de 887 de metri, este cel mai lung tunel rutier din Romania si cea mai inalta constructie destinata transportului cu masina din Romania.
Galeria are patru metri si jumatate, iar circulatia se face pe o singura banda pentru ambele sensuri. Tunelul este iluminat ar