Inspectorul General al Poliției Române, chestor șef Petre Tobă, a prezentat astăzi un sistem informatic ce va fi implementat în primă fază la nivelul IGPR, Poliției Capitalei și Școlii de poliție de la Câmpina, cu ajutorul căruia costurile administrative vor fi reduse cu circa 20%.
"Proiectul facilitează accesul la informație pentru toate nivelurile de management, asigurând o radiografiere a tuturor resurselor disponibile și reducerea costurilor administrative cu un procent de circa 20%. Totodată, la finalul implementării acestui proiect, vom reuși inclusiv o diminuare a numărului polițiștilor care sunt încadrați în structurile de suport", a declarat Petre Tobă, cu ocazia conferinței de închidere a proiectului "Sistem Informatic Integrat pentru Suportul Decizional și Organizațional privind Dezvoltarea Capacității Administrative a IGPR" (SIISDODCA).
Buget de 13 milioane lei
Inspectorul General al Poliției Române a precizat că proiectul, demarat în anul 2011, a beneficiat de un buget de 13.959.000 lei fără TVA, 85% reprezentând finanțare nerambursabilă din partea Uniunii Europene, iar 15% fiind partea de cofinanțare din bugetul Poliției Române.
"Toate datele care până acum trebuiau scrise în tabele, în fișe, vor fi introduse în acest sistem electronic, putând fi monitorizate de către factorii de decizie în acest sistem electronic. Avem peste 55.000 de polițiști, avem un parc auto de peste 10.000 de autospeciale, avem câteva zeci de mii de calculatoare și servere, pentru fiecare se întocmește câte o fișă de către departamentul de resort. Acum, acest sistem asigură în mod automat distribuirea și utilizarea integrată a datelor procesate de fiecare departament în parte", a mai spus Petre Tobă, citat de Agerpres.
Totul sub control: salarii, uniforme, mașini
Chestorul a explicat că datele vor putea fi fo