In Romania, industria auto genereaza anual afaceri de peste 11 miliarde de euro si are una dintre cele mai mari contributii la exporturile tarii. Exporturile de masini si echipamente de transport reprezinta 42,5% din totalul exporturilor tarii noastre, in timp ce ponderea importurilor acestor doua segmente in total este de 34,7%, reiese din cele mai recente date publicate de Institutul National de Statistica (INS).
Jumatate din cresterea economica inregistrata de Romania la inceputul acestui an se datoreaza exporturilor generate de industria auto, ceea ce reprezinta o situatie sensibila avand in vedere ca volumele de fabricatie a automobilelor ar putea sa scada din cauza deciziei de a orienta productia spre zone in care costurile salariale sunt indiscutabil mai mici.
Reducerea costurilor de productie reprezinta unul dintre imperative pentru companiile producatoare de componente, iar alinierea la standardele impuse de marii jucatori ai industriei auto la nivel global este imposibila fara o strategie clara de dezvoltare.
Marea provocare cu care se confrunta companiile producatoare de componente si subansambluri auto este determinata de nevoia de a reduce costurile de productie, de a accelera timpul de proiectare si lansare in fabricatie, de a creste diversitatea si complexitatea produselor fara insa a face compromisuri de calitate.
Indeplinirea acestor obiective este sinonima cu cresterea productivitatii si competitivitatii si reprezinta o manifestare clara a flexibilitatii si disponibilitatii companiilor de a accede la schimbare, de a atinge rezultate de valoare prin adoptarea tehnologiei software si hardware pentru automatizarea si robotizarea proceselor de fabricatie.
Viziunea in acest scop trebuie sa se plieze pe cerintele pietei si sa asigure in acelasi timp autonomia companiilor producatoare de componente