Internetul este canalul de vânzări în retail care înregistrează de la an la an cea mai mare rată de creştere din Europa Centrală, această evoluţie fiind vizibilă inclusiv în segmente precum cel de cosmetice, potrivit unui studiu al companiei de analiză PMR Research.
"Chiar dacă există riscul de a cumpăra un produs fals, diferenţa de preţuri dintre magazinele online şi cele clasice este atât de mare, încât clienţii îşi asumă riscurile şi decid să cumpere de pe internet. După prima achiziţie, clienţii sunt gata să cumpere şi alte produse. Importanţa acestui canal de vânzări va creşte pe măsură ce tot mai mulţi clienţi utilizează computere sau smartphone-uri conectate la internet", potrivit studiului.
Potrivit datelor Eurostat, în anul 2012 ţara din Europa Centrală care avea cel mai mare număr de persoane care foloseau frecvent internetul era Slovacia (74% din populaţie), în timp ce România se afla pe ultimul loc (43% din populaţie). De asemenea, ţara cu cel mai mare număr de persoane care comandaseră online un produs sau un serviciu era tot Slovacia (45%), iar România era de asemenea pe ultimul loc (cu mai puţin de 10%).
"În toate aceste ţări există o tendinţă de creştere a numărului de utilizatori de internet, iar în România şi Bulgaria numărul de persoane care utilizează frecvent internetul s-a dublat în ultimii cinci ani", potrivit studiului. Potrivit datelor Eurostat, în anul 2012 cel mai mare procent de persoane care au făcut achiziţii pe internet din România este cel din regiunea Bucureşti-Ilfov (10% din total).
Internetul este canalul de vânzări în retail care înregistrează de la an la an cea mai mare rată de creştere din Europa Centrală, această evoluţie fiind vizibilă inclusiv în segmente precum cel de cosmetice, potrivit unui studiu al companiei de analiză PMR Research.
"Chiar dacă există riscul de a cumpăra un