Consiliul Concurenţei, care poate bloca tranzacţia, consideră insuficiente informaţiile primite de la investitorul privat, dar se va prezenta cu „ce are“ la Comisia Europeană.
Gruia Stoica are o nouă problemă în cazul CFR Marfă: notificarea depusă marţi de Grup Feroviar Român (GFR) la Consiliul Concurenţei este incompletă, iar termenul de cinci luni pentru acordarea unui aviz curge din momentul în care documentaţia este întreagă.
Informaţia a fost prezentată sâmbătă de către Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. „Solicitarea nu este completă şi le vom trimite săptămâna viitoare o cerere să completeze datele. Noi vom da un răspuns cât mai curând posibil. Termenul în care trebuie să dăm un răspuns este de cinci luni de la primirea documentaţiei complete“, a spus Chiriţoiu.
Ce vrea Consiliul Concurenţei
Şeful Consiliului Concurenţei a mai spus că se va verifica şi dacă s-au realizat operaţiunile descrise specific în strategia de privatizare a CFR Marfă, cum ar fi transferul unor unităţi de încărcare de la CFR Marfă la CFR Infrastructură sau situaţia unităţii de transportat tancuri. Potrivit oficialului, nu este exclusă nicio variantă de răspuns din partea Concurenţei.
„Cotele de piaţă sunt mari, şi ne uităm la asta. Putem spune «da», «nu» sau «da, condiţionat». Condiţiile pot fi de ordin structural, cum ar fi renunţarea la anumite părţi din aceste companii. Ne putem uita şi la partea de contracte. Este mai puţin probabil să punem condiţii pe partea de preţ, dar ne vom uita şi la asta. Nimic nu este exclus“, a explicat Chiriţoiu.
De asemenea, este posibil ca analiza să fie extinsă şi la transportul auto, pentru a verifica dacă pe anumite tronsoane sau trasee există monopol sau există concurenţă. Întrebat ce se va întâmpla dacă răspunsul Concurenţei va fi negativ, Chiriţoiu a răspuns că, în acel caz, toat