La solicitarea Consiliul de Administraţie al RAT Braşov, preţul abonamentelor pe liniile de transport în comun din municipiu va fi corelat cu cel al biletelor, astfel că tarifele acestora vor creşte în două tranşe, prima dată pe 16 octombrie 2013, şi apoi, de la 1 ianuarie 2014. Conducerea Regiei a solicitat Consiliului Local aplicarea aceste majorări ţinând cont că preţul combustibilului a crescut, dar încasările nu au crescut, astfel că situaţia economică a RAT nu este deloc pe roze.
Ultimele majorări nu au crescut veniturile
„Majorarea tarifelor de călătorie la începutul anul ui 2013, după o lungă perioadă în care acestea au rămas neschimbate (iulie 2006 la abonamente şi iulie 2007 la bilete), nu a condus la creşterea scontată a încasărilor din prestaţie, aşa cum a fost prevăzută în documentaţia de majorare a tarifelor. Dacă în documentaţie se prevedea o creştere lunară a încasărilor (inclusiv TVA) de peste 821.000 de lei, în realitate, pe primele 7 luni ale anului curent s-a înregistrat o creştere medie lunară de aproximativ 400.000 lei, total insuficientă pentru cash-flow-ul regiei”, au precizat reprezentanţii Regiei în raportul de specialitate pe care l-au prezentat consilierilor locali.
Primăria a tăiat din subvenţia acordată Regiei!
Totodată, pentru anul 2013 au fost repartizaţi numai 26.000.000 lei din bugetul municipiului Braşov ca subvenţie pentru acoperirea diferenţelor de tarif şi a diverselor gratuităţi şi facilităţi acordate unor categorii de persoane, cu 5.800.000 lei mai puţin faţă de ce s-a acordat în anul 2012, suma de 3.826.000 lei prevăzută pentru trimestrul IV al acestui an neacoperind necesităţile regiei. Din această cauză, conducerea RAT Braşov a solicitat ajustarea tarifelor abonamentelor, preţul biletelor urmând să rămână neschimbat. „Autobuzele achiziţionate prin credit BERD la sfârşitul anului 2006 (reprezent