Experţii în metode alternative pentru educaţia copiilor cu dizabilităţi au prezentat cadrelor didactice, dar şi autorităţilor, cele şase modalităţi prin care cei mici pot redescoperi şcoala trecând peste problemele pe care le au.
„Există multe metode pentru rezolvarea problemelor. Suntem conştienţi că sunt monopoluri pentru terapiile destinate acestor copii, dar alternativele educaţionale înseamnă o viziune asupra vieţii. În proiectul nostru am avut ca obiectiv să redescoperim şcoala şi miza a fost să lucrăm pe baza cuplului părinte-copil. Suntem aici să vedem alte perspective şi modalităţi de abordare asupra copiilor”, a afirmat Daniela Vişoianu, managerul proiectului „Să redescoperim şcoala” implementat de Asociaţia C4C Communication for Community, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Dâmboviţa.
„Cred că este într-adevăr timpul să redescoperim şcoala, pentru că situaţia actuală pune altfel problema. Pedagogiile nondirecţioniste au deja o tradiţie şi este nevoie de o schimbare. Avem exemple de reuşite la nivel mondial şi naţional, ceea ce arată că economia socială are resurse să se ocupe de fiecare”, a spus Gheorghe Felea, vicepreşedinte al Comisiei Naţionale pentru Alternative Educaţionale şi consilier în cadrul Ministerului Educaţiei.
Povestea Mariei
„Uneori mă doare foarte tare, dar nu îi spun lui mami pentru că mă trimite la spital şi nu mai vreau acolo... Azi sunt fericită, copiii ceilalţi s-au jucat cu mine şi, pentru câteva ore, am uitat de boală”, sunt gândurile pe care Maria, o fetiţă de câţiva anişori, diagnosticată recent cu cancer în gât cu metastază, le aşterne pe jurnalul pe care mama ei îl citeşte, pe ascuns, uneori. În ultimele luni viaţa ei s-a schimbat radical - a stat mai mult în spitale decât la şcoală, capacitatea de concentrare este din ce în ce mai redusă, s-a ales cu o cicatrice imensă la gât, după operaţie, iar copii