Există în România piață de desfacere pentru săpunurile handmade 100% naturale? „Da“, răspunde un tânăr antreprenor din București.
Numele pe care Cristian Unguraș (27 ani) l-a ales pentru produsul său nu a fost deloc întâmplător, ci a pornit de la o amintire din copilărie, în curtea bunicilor, când asista fascinat la „producerea în mod tradițional a săpunului de casă“. „«Deja Vu» vine din franceză, desigur. Însă, știm cu toții, este un termen internațional, ușor de reținut: înseamnă «deja văzut». Practic, asociem cu imaginea săpunurilor făcute de bunici, cu diferența că săpunurile noastre nu sunt făcute din untură de porc, ci din uleiuri vegetale“, încearcă Unguraș să redea o parte din povestea numelui. Ideea acestui business, care trece ușor la categoria „de nișă“, s-a conturat prin vara anului trecut, când omul de afaceri a început să se documenteze despre chimicalele pe care le conține un săpun obișnuit și „a realizat că ar putea să înceapă o afacere“, mai ales că nu era străin de mediul de business; în urmă cu cinci ani a înființat o firmă de curățenie. Așa a ajuns să construiască un brand nou, care a prins vizibilitate într-o industrie dominată de produse de igienă personală ieftine.
Creștere rapidă a vânzărilor
Pas cu pas, a pus la punct un business care, după numai câteva luni, a dus aproape la triplarea vânzărilor. A găsit un spațiu potrivit pentru crearea produsului, și-a format o echipă de 12 oameni, a cumpărat echipamentele necesare și a lansat campania de promovare. De aici, nu a mai fost decât „o chestiune de timp“. „În decembrie, anul trecut, am lansat primele comenzi. Am lucrat mult pe partea de cercetare și pe partea de achiziții materii prime. Investiția de început a fost de aproximativ 5.000 euro“, spune antreprenorul. După primele luni când a vândut două-trei mii de săpunuri pe lună, a ajuns la șapte-opt mii, volum păstrat și în preze