Exporturile de mobilă pe piaţa Germaniei, principala destinaţie de export pentru mobila românească, s-au majorat cu 8% în primele cinci luni ale acestui an comparativ cu acelaşi interval din 2012, inversând trendul de scădere de anul trecut. Datele Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR) arată că din cele 160 mil. euro export către Germania în primele cinci luni ale anului, aproximativ 100 mil. euro au fost reprezentate de scaune.
Livările către nemţi reprezintă aproape un sfert din exporturile de mobilă ale României, iar în ultimii şapte ani acestea s-au majorat cu 130%.
„Germania a ştiut să-şi gestioneze perioada de criză economică. Au avut politicile adaptate: nu au scăzut investiţiile, nu au avut veniturile afectate, iar consumatorii apreciază calitatea. În ultimii cinci ani, cum au intrat în criză, au avut o politică diferită de restul ţărilor: au cerut preţuri stabile şi calitate constantă. S-au adaptat la realităţi şi au avut un concept de vânzări bun. De aceea costurile şi veniturile au fost predictibile mult mai bine (pentru companiile care exportă-n.red.). În Italia, piaţa a fost mult mai fluctuantă, s-a dus în jos şi în ceea ce priveşte calitatea şi în ceea ce priveşte preţul“, a spus Mihai Apopii, director general Tehnoprod. Companie este una dintre zecile care exportă către Germania. Anul trecut compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 1,1 mil. euro.
Citiţi mai multe despre exporturile de mobilă către Germania în numărul de mâine al ZF
Exporturile de mobilă pe piaţa Germaniei, principala destinaţie de export pentru mobila românească, s-au majorat cu 8% în primele cinci luni ale acestui an comparativ cu acelaşi interval din 2012, inversând trendul de scădere de anul trecut. Datele Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR) arată că din cele 160 mil. euro export către Germania în primele cin