În multe domenii există tranziţia spre online, spre digital. În lumea Evernote, produsul care a provocat într-o anumită măsură Office de la Microsoft, tranziţia se face acum spre lumea fizică, reală.
Evernote, compania, a pornit de la o aplicaţie de luat notiţe. În 2009, după cum informează The Verge, Phil Libin, directorul executiv, a schiţat un plan pentru următorii 6 ani. Încă nu au ajuns la finalul planului, dar el a spus că în fiecare an vor avea un ţel de atins. În primă fază a fost creşterea numărului de utilizatori, iar anul trecut, Libin a vrut ca oamenii să petreacă mai mult timp folosind produsele.
Anul acesta, Evernote merge în altă direcţie, una considerată de mulţi pe cale de dispariţie. Evernote şi-a deschis o „piaţă“ cu produse fizice, cu agende (prima a fost lansată anul trecut), cu huse pentru tablete şi laptopuri, ba chiar are şi un stylus. Aplicaţia are în prezent 75 de milioane de utilizatori şi două pachete pentru a beneficia de mai multe funcţionalităţi. „Lumea fără hârtie nu e scopul, experienţa mai bună nu e scopul. Vrem să eliminăm modurile stupide în care e folosită hârtia, dar vrem să o folosim în scopuri mai bune“, a afirmat Libin, citat de TechCrunch.
Libin nu va face totul pentru profit, împachetând totul în strategii de marketing. Spre exemplu, Evernote nu se va monetiza niciodată prin reclame, ci doar direct, prin pachete sau astfel de „pieţe“ cu diverse produse. Mai mult, Evernote nu va fi încărcată de tot felul de funcţionalităţi sociale, ci vor fi limitate lucrurile la eficienţă şi interacţiuni eficiente. Libin a spus că vrea să fie „Nike al minţii“, adică oamenii să asocieze Evernote cu mintea, chiar creativitatea. „Oamenilor nu le pasă de hardware şi software, ceea ce vor e o experienţă interesantă“, a mai spus el.
Afirmaţia lui este întărită şi de şeful de marketing al Evernote, Andrew Sinkov. „Sun