O demonstrează un studiu privind prezenţa pe Internet a muzeelor naţionale, realizat în perioada 5-15 august 2013 de Institutul de Dezvoltare a Societăţii Informaţionale (IDSI).
Potrivit sursei, dintre cele 103 muzee existente în ţară, conform Registrului Muzeelor din Republica Moldova, în spaţiul web sunt prezente doar 20 de muzee (19 %) din totalul instituţiilor.
Dintre acestea, patru muzee au site-uri oficiale, două - bloguri proprii, iar 15 muzee nu dispun nici de una, nici de alta, dar sunt prezente pe site-urile sau blogurile altor instituţii.
Studiul relevă şi faptul că prezenţa muzeelor pe reţelele de socializare, unde ar putea să-şi promoveze activ imaginea şi serviciile, este foarte mică. Din cele 103 muzee, doar 6 sunt prezente în social media (6 % din totalul instituţiilor) şi utilizează doar reţeaua de socializare Facebook.
Numărul maxim de like-uri le deţin Muzeul Naţional de Arheologie şi Istorie Naturală cu 1.532 like-uri şi Muzeul Naţional de Etnografie şi Istorie Naturală, cu 1.475 like-uri. Muzeul Ţinutului Edineţ, cu un număr total de 56 de like-ri, încheie topul.
Cele mai multe site-uri ale muzeelor oferă conţinut exclusiv în limba română şi doar cinci pagini web prezintă conţinut în trei limbi.