Jumătate din populaţia Capitalei deţine un autovehicul, o cifră apropiată de media existentă în UE. Din păcate, în defavoarea noastră sunt infrastructura de transport în comun, dar şi cea care priveşte starea şoselelor, ambele deficitare.
În Bucureşti existau 471 de maşini la mia de locuitori în 2012, potrivit unui studiu realizat de Consiliul Concurenţei, ceea ce înseamnă că aproape unu din doi bucureşteni deţine o maşină. Această rată de motorizare din Bucureşti este comparabilă cu media UE, care este de 473 de maşini la mia de locuitori. Interesant este că Sofia ne depăşeşte existând 564 de vehicule private la mia de locuitori. În acest fel, Sofia se situează pe locul 4 între capitalele europene.
Sofia punctează la capitolul transport în comun. Statisticile seci spun că autobuzele acoperă 2.380 de kilometri şi transportă zilnic 1,5 milioane de călători. Spre comparaţie, la Bucureşti autobuzele acoperă doar 1.380 kilometri şi transportă 854 mii de călători. În timp ce la Sofia vorbim de o reţea de tramvaie de 308 kilometri, la Bucureşti ea este de aproape trei ori mai redusă – 134 de kilometri. Troleibuzele acoperă în capitala Bulgariei o întindere de 193 de kilometri, în timp ce Bucureştiul are de două ori şi jumătate mai puţin – 71 de kilometri. Sofia are o populaţie de 1,25 milioane de locuitori, iar Bucureştiul 1,8 milioane.
Pe de altă parte, Budapesta – care are o populaţie apropiată de Bucureşti, anume 1,75 milioane de locuitori dispune de 196 de kilometri de linie de tramvai (cu 60 mai mult decât la Bucureşti).
Cifre slabe în ţară
La aceste cifre care ne sunt defavorbile se mai adaugă faptul că Bucureştiul nu are centură şi nici un sistem concentric de şosele de viteză care să fluidizeze traficul. Capitala nu deţine nici o bandă pe care să circule doar mijlocele de transport în comun, iar multe linii de tramvai sunt învechite, f