Străzile sparte nu vor mai fi reparate la lopată. Primăria obligă firmele care aspiră să repare străzile sparte să se doteze cu finisoare pentru asfalt. Utilajul poate ajunge pe piaţă la 18.000 -26.000 euro, fără TVA.
Consiliul Local (CL) Craiova a modificat săptămâna trecută regulamentul privind selectarea societăţilor care vor să repare drumurile sparte din municipiu. După cum se ştie, firmele de utilităţi (apă, canal, gaze, termoficare, electricitate etc.) care sparg străzile sunt obligate să refacă şi să aducă la starea iniţială zonele de intervenţie, prin firme specializate. Prin HCL nr. 18/2013, a fost aprobat Regulamentul privind selectarea societăţilor comerciale care vor executa lucrări de reparaţii de drumuri, după spargere. Ulterior, prin HCL nr. 468/2013, aleşii locali au aprobat noul regulament prin spargere a străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi, regulament care intră în vigoare la 1 ianuarie 2014. Recent, consilierii municipali s-au gândit să vină cu modificări. Orice firmă care doreşte să devină agreată de primărie pentru executarea unor astfel de lucrări este obligată „să deţină în proprietate sau cu alt titlu legal minifinisor asfalt, pentru ca asfaltul necesar realizării lucrărilor de reparaţii să nu mai fie depozitat pe carosabil sau pe trotuar şi să nu mai poată fi întins cu lopata“. Pentru a intra pe lista agreată, societăţile trebuie să deţină următoarele tipuri de echipamente: buldoexcavator, pichamer, încărcător, placă vibratoare, maşini de tăiat rosturi cu disc diamant, repartitor asfalt, minifinisor asfalt, autogreder, cilindru compactor pentru îmbrăcăminte rutieră, maşină de frezat îmbrăcăminte rutieră, laborator de încercări (atestat gradul II sau gradul III). Depunerea dosarelor se face în fiecare an, în perioada 1 ianuarie - 20 februarie, iar lista societăţilor agreate va fi pusă la dispoziţia tuturor deţinătorilor de utili