Ministerul pentru Societatea Informaţională va face modificări la caietul de sarcini al licitaţiei pentru sistemul de depunere a cererilor şi emitere online a actelor de stare civilă, după ce Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor a admis, în parte, contestaţia Lex Consulting Miercurea-Ciuc. Prin contestaţia formulată, Lex Consulting a solicitat autorităţii contractante să clarifice anumite detalii privind certificările pentru trei poziţii de expert. Anterior acestei decizii, licitaţia a fost suspendată, în data de 19 septembrie.
Licitaţia pentru sistemul informatic de depunere a cererilor şi emitere online a actelor de stare civilă a fost lansată în prima parte a lunii august şi a fost estimată la 151,5 mil. lei (34,4 mil. euro) cu TVA. Potrivit documentaţiei de atribuire, viitorii ofertanţi vor depune o garanţie de participare de 2,44 mil. lei. De asemenea, la licitaţie pot participa firme care au înregistrat în ultimii trei ani o cifră de afaceri medie de cel puţin 240 mil. lei (fără TVA). Termenul limită pentru depunerea ofertelor a expirat la 23 septembrie. Lex Consulting a fost înfiinţată în 2002 şi are ca obiect de activitate serviciile de consultanţă în domeniul relaţiilor publice şi al comunicării. Proiectul privind sistemul informatic de depunere a cererilor şi emitere online a actelor de stare civilă a fost anunţat în luna aprilie de ministrul pentru Societatea Informaţională Dan Nica (foto).
„România va avea la finele anului 2014 un sistem informatic care va face uitată birocraţia la emiterea actelor de stare civilă, acestea urmând să fie obţinute de către cetăţeni prin simpla prezentare a unui act de identitate la primărie“, a declarat Nica atunci, adăugând că proiectul presupune, printre altele, scanarea tuturor actelor de stare civilă din România din ultimii 100 de ani.
Potrivit MSI, pentru realizarea sistemului informativ au