Fanii entuziaşti ai ambelor părţi vor aprecia cu siguranţă colaborarea punctuală dintre italieni şi japonezi pentru aducerea pe piaţă a două modele gemene fabricate din 2015 sub denumirea reactivată Alfa Romeo Spider, respectiv a şaptea generaţie Mazda MX-5.
Roadsterele agile, ultracompacte şi uşoare se vor individualiza prin designuri ce ţin de bucătăria proprie iar gama de motorizări nu va fi comună. Parteneriatul dintre concernul Fiat-Chrysler şi Mazda nu constă într-un schimb de acţiuni, ci se limitează doar la accesul reciproc la tehnologiile celor doi constructori.
Graţie reluării filierii tracţiunii spate pierdută undeva prin anii ’80, viitoarea Alfa Romeo Spider model 2015 va juca în ligi superioare alături de mai titraţii BMW Z4 şi Mercedes-Benz SLK. În vreme ce modelului Spider precedent, oferit pe baza greoaiei Brera (4,4 metri lungime şi 1.600 kg), i se putea reproşa o oarecare pierdere a caracterului eminamente sportiv, viitorul roadster ce va sosi peste un an şi jumătate îşi va purta însă cu mândrie blazonul cu inimă sportivă (cuore sportivo). Gabaritul va scădea la 4,25 metri iar greutatea la gol va cocheta cu valoarea de doar 1.200 kg, ceea ce îl va face încântător la condus, în special în modul suplu cum se va simţi pe viraje. De la titratul 4C, Alfa Spider 2015 ar putea primi inclusiv un derivat al unităţii turbo de 1.750 cmc, care la ai săi 237 CP ar face faţă fără probleme BMW-ului Z4 25i (1.995 cmc şi 245 CP). Acest propulsor ar putea veni pe noul Spider la pachet cu cutia cu dublu ambreiaj TCT şi padele la volan.
De celaltă parte, şasiul “SkyActiv” de la Mazda va conduce la un profil jos, cu un feeling nediluat comparativ cu precedentele generaţii. Roadsterul japonez, cu toate că va fi mai eficient în drămuirea fiecărei picături de benzină (motoare ce pornesc de la frugalul 1.5 SkyActive-G cu 99 CP), nu va avea o curbă a masei car