Clientii s-au plans intotdeauna de costurile ridicate ale creditelor bancare si, chiar daca nu ar mai fi cazul sau costurile respective au motive clare legate de creditele neperformante, aceasta perceptie va ramane in mintea acestora multa vreme de acum incolo, sustine analistul economic Dragos Cabat, managing partner, efin.ro.
Pentru a le castiga increderea, 40% dintre cei chestionati au afirmat ca bancile ar trebui sa fie mai flexibile in reesalonarea ratelor la credite in caz de incapacitate de plata, in timp ce 43% sustin ca acestea ar trebui sa reduca taxele si comisioanele. 12% dintre respondenti isi doresc o mai mare transparenta in ceea ce priveste incheierea contractelor de credit/economisire, iar 5% asteapta diverse bonusuri.
"Intotdeauna, clientii care au avut probleme in relatia cu banca – credite neperformante in general – au perceput bancile ca fiind inflexibile; cu siguranta insa si acestea trebuie sa faca un efort pentru a-si apropia din nou clientii, asa cum se intampla inainte de criza", a adaugat Dragos Cabat.
Aproximativ jumatate dintre respondenti au afirmat ca in prezent colaboreaza cu doua institutii financiare, iar circa o treime colaboreaza doar cu o banca.
Citeste si:Topul judetelor in care creditarea pentru populatie a scazut cel mai multClientii Volksbank pot accesa sume mai mari la creditePeste 80% din grecii cu credite au probleme la plata ratelor
La intrebarea "Cat de des mergeti intr-o unitate bancara?", 79% dintre respondenti au afirmat ca merg o data pe luna sau mai des, in timp ce 4% intra intr-o unitate bancara o data la doua luni.
Peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca sunt multumite de serviciile institutiilor financiare cu care colaboreaza in prezent (53%).
Sondajul a evidentiat faptul ca cei mai multi dintre respondenti utiliteaza foarte rar serviciul de