Apple a devenit cel mai valoros brand din lume, detronând Coca-Cola, în condiţiile în care compania fondată de Steve Jobs este lider în design şi performanţă, potrivit unui studiu cuprinzând primele 100 de mărci de top din lume, realizat de "Interbrand" Corp.
Valoarea brandului "Apple" Inc., producătorul aparatelor iPhone şi iPad, a crescut cu 28% anul acesta, la 98,3 miliarde dolari. Urmează "Google" Inc., cu 93,3 miliarde dolari. "Coca-Cola" Co. a coborât de pe primul loc (deţinut timp de 13 ani) pe poziţia a treia, cu un brand în valoare de 79,2 miliarde dolari.
Studiul anual, determinat de valoarea unui brand prin examinarea performanţelor sale financiare, are rol în influenţarea consumatorilor, respectiv în capacitatea companiei de a-şi asigura veniturile.
În primele zece branduri din analiză mai figurează, în ordine des¬crescătoare, IBM, "Microsoft", "General Electric", "McDonalds", "Samsung", "Intel" şi "Toyota". Întregul Top 100 are o valoare combinată de 1.500 miliarde de dolari, în creştere cu 8,4% faţă de anul trecut.
În clasamentul Interbrand au intrat şi nume noi: Discovery, Duracell şi Chevrolet.
ALINA VASIESCU Apple a devenit cel mai valoros brand din lume, detronând Coca-Cola, în condiţiile în care compania fondată de Steve Jobs este lider în design şi performanţă, potrivit unui studiu cuprinzând primele 100 de mărci de top din lume, realizat de "Interbrand" Corp.
Valoarea brandului "Apple" Inc., producătorul aparatelor iPhone şi iPad, a crescut cu 28% anul acesta, la 98,3 miliarde dolari. Urmează "Google" Inc., cu 93,3 miliarde dolari. "Coca-Cola" Co. a coborât de pe primul loc (deţinut timp de 13 ani) pe poziţia a treia, cu un brand în valoare de 79,2 miliarde dolari.
Studiul anual, determinat de valoarea unui brand prin examinarea performanţelor sale financiare, are rol în influenţarea consumatorilor, respe