Apple a devenit în anul 2013 cel mai valoros brand din lume, potrivit unui raport anual publicat luni şi realizat de Interbrand, o companie de consultanţă deţinută de Omnicom Group care realizează Best Global Brands începând cu anul 2000.
Fostul lider în clasamentul brandurilor a fost Coca-Cola, care în acest an a ajuns pe locul 3. De asemenea, este pentru prima dată când, de la realizarea acestor raporturi anuale, Coca-Cola nu se află pe primul loc.
Ascensiunea Apple până la prima poziţie a clasamentului a fost, probabil, „o chestiune de timp”, potrivit declaraţiei directorului executiv la nivel mondial al Interbrand, Jez Frampton, mai ales că în 2011 pe locul numărul opt, iar anul trecut a fost pe poziţia secundă, reprezentantul companiei americane fiind citat de cotidianul „New York Times”.
Raportul din 2013 începe cu următoare frază: „Uneori o companie ne schimbă vieţile, nu doar prin produsele sale, dar şi prin etosul ei. Acesta este motivul pentru care, după 13 ani în care Coca-Cola a fost pe primul loc al Best Global Brand, Interbrand are un nou număr 1 – Apple”.
Raportul Interbrand estimează valoarea brandului Apple la 98,3 miliarde de dolari, în creştere cu 28% faţă de raportul din 2012. Valoarea brandului a crescut, de asemenea, cu 2% până la 79,1 miliarde de dolari.
Clasamentul primelor zece branduri este următorul, potrivit datelor analizei Interbrand:
1. Apple
2. Google
3. Coca-Cola
4. I.B.M.
5. Microsoft
6. General Electric
7. McDonald’s
8. Samsung
9. Intel
10. Toyota