Volumul „Țara cu un singur gras” de Adelin Petrișor a apărut de curând la Editura Polirom și prezintă povești din culisele uneia dintre cele mai pasionante aventuri jurnalistice din România.
După ce a transmis de la faţa locului în numeroase zone de conflict, în 2012 Adelin Petrişor a ajuns, împreună cu colegul său Cătălin Popescu, în Coreea de Nord, o ţară izolată de restul lumii, în care cultul personalităţii unui dictator comunist a fost „perfecţionat” în timp. A fost prima echipă TV din România căreia i s-a permis accesul aici după 1989.
Volumul Ţara cu un singur gras, cu o prefaţă de Emil Hurezeanu, cu 16 fotografii din Coreea de Nord), apărut în colecţia „Ego. Publicistică” a Editurii Polirom, prezintă vizita la Phenian a celor doi jurnalişti, care au încercat să surprindă cît mai mult din realitatea de zi cu zi din Coreea de Nord, fiind din acest motiv şi protagoniştii unor incidente neplăcute. Cu unele dintre cele 16 fotografii color care ilustrează relatările din carte Adelin Petrişor a participat la International Photography Awards, unde a câştigat premiul la secţiunea „Editorial Non-Pro” şi s-a numărat printre finaliştii secţiunii „Discovery of the year”.
„Adelin Petrişor încearcă să schimbe registrul şi să transforme documentarul filmat în carte scrisă”, scrie Emil Hurezeanu. „Veţi constata singuri dacă a reuşit. Oricum, notez cu plăcere că teleagitaţia lui contagioasă intră într-un foarte nimerit contrapunct cu statica sumbră a celui mai interzis stat al planetei. Coreea de Nord este un fel de distopie înfometată a absurdului ideologic cu bombă nucleară, aşa cum, odinioară, un fost preşedinte francez numea Uniunea Sovietică o Voltă Superioară cu armă atomică. Cine ajunge azi în Coreea de Nord? Cîteva zeci de ziarişti aleşi pe sprînceană. Adelin Petrişor, după cum povesteşte, s-a ales aproape singur. El surprinde inefabilul morbid al acestu