În şcolile rurale au revenit, odată cu începerea noului an şcolar, şi copiii care au studiat în ţările în care părinţii au ales să muncească.
Pierderea locurilor de muncă i-a determinat pe părinţi să se întoarcă acasă şi să înscrie copiii în şcolile din localităţile de domiciliu. Trecerea de la un sistem de învăţământ la altul nu este benefică pentru copii, spun dascălii, mai ales pentru cei care se înscriu în clasa a VIII-a şi au de susţinut evaluarea naţională.
Doi copii au revenit din Italia în şcoala din satul Avereşti, comuna Ion Creangă. “Este vorba de doi elevi, în clasele a V-a şi a VIII-a, care au studiat trei ani în şcoli din Italia. Ei vor putea recupera materia cu sprijinul cadrelor didactice ale şcolii, care vor trebui să lucreze suplimentar cu aceşti copii”, a precizat profesoara Elena Prichici, directorul Școlii Gimnaziale din comuna Ion Creangă. Un copil s-a reîntors şi în Școala Gimnazială din Făurei. “Elevul este în clasa a VI-a şi a absolvit clasa a V-a în Italia. Aşteptăm echivalarea studiilor efectuate în Italia. Cât priveşte recuperarea materiei, aceasta se va putea face fără probleme”, a spus Mihai Ghidarcea, directorul Școlii Gimnaziale din Făurei.
În anul şcolar trecut, în judeţul Neamţ au fost înregistrate 285 de cereri din partea elevilor care au solicitat reînmatricularea în şcoli.
În şcolile rurale au revenit, odată cu începerea noului an şcolar, şi copiii care au studiat în ţările în care părinţii au ales să muncească.
Pierderea locurilor de muncă i-a determinat pe părinţi să se întoarcă acasă şi să înscrie copiii în şcolile din localităţile de domiciliu. Trecerea de la un sistem de învăţământ la altul nu este benefică pentru copii, spun dascălii, mai ales pentru cei care se înscriu în clasa a VIII-a şi au de susţinut evaluarea naţională.
Doi copii au revenit din Italia în şcoala din satul Avereşti, com