Premierul Ponta susţine că sunt încă administraţii locale care nu au încheiat contracte de deszăpezire a drumurilor pe timp de iarnă deoarece firmele de profil nu mai vor să lucreze pe ”bani puţini” şi să fie şi criticate inclusiv de presă, afirmând că din aceste motive nu mai sunt găsiţi ”clienţi”.
” Ştiu că sunt zone unde nu s-au încheiat contractele, pentru că atât i-am tocat şi noi, şi presa pe cei care deszăpezeau că au plecat, nu mai vor să mai deszăpezească, că dacă...şi cu bani puţini, şi toată ziua înjuraţi, nu mai găsim clienţi”, a spus Ponta la comandamentul pentru situaţii de urgenţă.
Un oficial al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) confirmă faptul că la licitaţiile desfăşurate recent constructorii nu s-au înghesuit să depună oferte. ”La Direcţia de Drumuri Naţionale Constanţa sunt 4 secţii unde nu au fost depuse oferte, la Timiş sunt 2-3 secţii în aceeaşi situaţie iar la Iaşi alte 4. In total sunt aproximativ 10 secţii deci un sfert din totalul de 44 de secţii existente la nivel naţional”, spune acesta.
Deszăpezire de lux în România
Pare paradoxal, dar costurile suportate de statul român cu deszăpezirea unui kilometru de drum naţional sunt de patru ori mai mari decât în Islanda, ţară în care în medie, în funcţie de regiune, sunt anual 100 de zile de ninsoare. Potrivit datelor prezentate de Administraţia şoselelor din această ţară pe situl propriu de internet, în perioada 2011-2012 s-a cheltuit pentru întreţinerea de iarnă a unui kilometru de şosea în medie 1.200 de euro. Reţeaua de drumuri gestionată de administraţie are 10.472 kilometri adică aproximativ două treimi din cea gestionată de CNADNR.
Spre comparaţie, potrivit declaraţiilor făcute de fostul director general al CNADNR, Mircea Pop, în România în iarna 2011-2012 s-au cheltuit pentru deszăpezire 300