Aproape un sfert din exporturile româneşti de mobilă iau calea Germaniei, iar zeci de producători se bat să ajungă în magazinele nemţilor, care îşi permit să dea sute sau mii de euro pe produse din mobilă tapiţată sau din lemn masiv.
În ultimii şapte ani vânzările pe piaţa germană s-au majorat cu 130%, iar companiile implicate spun că presiunile pe preţ au fost minime şi că nu au fost fluctuaţii mari de la o perioadă la alta din punctul de vedere al cererii, aşa cum s-a întâmplat spre exemplu pe piaţa din Italia.
„Germania este principalul importator pentru produse de orice natură.Ţara a ştiut să-şi gestioneze perioada de criză economică. Au avut politicile adaptate: nu au scăzut investiţiile, nu au avut veniturile afectate, iar consumatorii apreciază calitatea. În ultimii cinci ani, cum au intrat în criză, au avut o politică diferită de restul ţărilor: au cerut preţuri stabile şi calitate constantă. S-au adaptat la realităţi şi au avut un concept de vânzări bun. De aceea costurile şi veniturile au fost predictibile mult mai bine (pentru companiile care exportă-n.red.). În Italia, piaţa a fost mult mai fluctuantă, s-a dus în jos şi în ceea ce priveşte calitatea şi în ceea ce priveşte preţul“, a spus Mihai Apopii, director general al Tehnoprod. Continuarea pe ZFCorporate
Aproape un sfert din exporturile româneşti de mobilă iau calea Germaniei, iar zeci de producători se bat să ajungă în magazinele nemţilor, care îşi permit să dea sute sau mii de euro pe produse din mobilă tapiţată sau din lemn masiv.
În ultimii şapte ani vânzările pe piaţa germană s-au majorat cu 130%, iar companiile implicate spun că presiunile pe preţ au fost minime şi că nu au fost fluctuaţii mari de la o perioadă la alta din punctul de vedere al cererii, aşa cum s-a întâmplat spre exemplu pe piaţa din Italia.
„Germania este principalul importator