Toate ofertele publice de vânzare de acţiuni ale unor companii ar trebui să conţină şi o tranşă de retail, indiferent dacă este vorba despre companii controlate de stat sau despre firme cu acţionariat privat, consideră Matei Filipidescu, directorul diviziei de Corporate Finance şi Investment Banking din cadrul BCR. "Investitorii de retail asigură lichiditate şi oferă un debuşeu pentru investitorii instituţionali care doresc să vândă o parte a deţinerilor de titluri din portofoliu, motiv pentru care ei trebuie stimulaţi să investească", a declarat domnia sa, în cadrul unei întâlniri cu presa.
Oferta publică iniţială a Nuclearelectrica (simbol SNN) a fost suprasubscrisă de aproape şase ori pe tranşa de retail, ceea ce i-a determinat pe reprezentanţii micilor investitori să solicite creşterea dimensiunii tranşei ce urmează să le fie alocată în cadrul IPO-ului Romgaz.
Pentru ca o ofertă publică să fie considerată un succes este nevoie, însă, să există suprasubscriere din partea investitorilor instituţionali care au o strategie pe termen lung, pentru ca aceştia să cumpere acţiuni în primele zile de tranzacţionare şi să prevină o scădere abruptă a preţului, atrage atenţia bancherul de investiţii. "Un investitor pe termen lung nu este afectat în mod direct de o scădere puternică a preţului unui acţiuni pe care a cumpărat-o în cadrul unei oferte publice, dar, în acelaşi timp, nu are cum să fie mulţumit dacă înregistrează o diminuare a valorii activului net, din cauza acestei evoluţii nefavorabile a preţului", arată Matei Filipidescu.
Anul viitor ar putea să aibă loc două sau trei listări la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) intermediate de BCR, potrivit reprezentantului instituţiei financiare. BCR face parte din consorţiile care intermediază listarea Romgaz, alături de Goldman Sachs, Erste şi Raiffeisen Capital &¬Investment, şi Adeplast, alături de Intercapit