Imagini inedite realizate de Baricada Verde arată cum în portul Constanţa s-a început descărcarea navei Flaminia, care este acostată lângă dana de pasageri a portului. Mii de tone de fier vechi, sute de substanţe a căror compoziţie chimică este incertă sunt tranferate de pe navă în dana operatorului portuar UMEX.
”Costumele lucrătorilor ne arată că autorităţile, deşi ne liniştesc, iau foarte serios în calcul pericolul”, spun reprezentanţii Baricada Verde. Nava Flaminia, sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu anul trecut, conţine 23.000 de tone de deşeuri, iar 14.000 de tone dintre acestea au fost declarate "import ilegal" de către autorităţile române, acestea trebuind să fie preluate de către statul german.
Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat, în luna mai, în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012.
Imagini inedite realizate de Baricada Verde arată cum în portul Constanţa s-a început descărcarea navei Flaminia, care este acostată lângă dana de pasageri a portului. Mii de tone de fier vechi, sute de substanţe a căror compoziţie chimică este incertă sunt tranferate de pe navă în dana operatorului portuar UMEX.
”Costumele lucrătorilor ne arată că autorităţile, deşi ne liniştesc, iau foarte serios în calcul pericolul”, spun reprezentanţii Baricada Verde. Nava Flaminia, sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu anul trecut, conţine 23.000 de tone de deşeuri, iar 14.000 de tone dintre acestea au fost declarate "import ilegal" de către autorităţile române, acestea trebuind să fie preluate de către statul german.
Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat, în luna mai, în Por