După cum se știe, inițial pentru noul Cod Rutier s-au cerut prevederi mult prea dure și amenzi foarte mari, chiar de 16.000 de lei, lucru necorelat cu posibilitățile financiare ale șoferilor români. În plus exista și prevederea suspendării permisului de conducere pentru neplata unor amenzi, măsură care ar fi rămas în vigoare până când respectivul șofer și-ar fi achitat amenda. Acest gen de penalizări și alte la fel de dure au scindat societatea românească și au dus la prelungirea perioadei de dezbatere publică a proiectului de lege. Totuși, toată lumea este de acord cu faptul că, deși unele pedepse au fost ”îmblânzite”, ele sunt cu mult peste cele din Uniunea Europeană, comparativ cu nivelul de trai și cu starea economiei românești. În plus, foarte mulți experți au subliniat că unele prevederi sunt aberante, raportat la starea drumurilor românești.
În calitate de președinte al PNL Alba Iulia, Florin Roman, vicepreședinte și al CJ Alba, omul cel mai în măsură să cunoască starea infrastructurii rutiere, cel puțin în județul nostru, a luat o poziție publică și mai drastică și solicită retragerea acestui proiect din dezbaterea publică și reexaminarea tuturor prevederilor sale. Roman cere să se pună accentul pe crearea condițiilor potrivite pentru un trafic civilizat și pe prevenirea situațiilor care ar putea genera accidente, nu ca șoferii să fie sancționați excesiv, din cauze care ar putea fi ale administratorului de drum.
Referitor la acest aspect, Florin Roman a declarat că ”În baza acordului Biroului Municipal al PNL Alba Iulia, voi transmite secretariatului general al partidului hotărârea noastră prin care cerem retragerea din dezbatere publică a proiectului Codului Rutier avansat de Ministerul Afacerilor Interne. Până când infrastructura rutieră nu este una la nivel european, la fel ca și salarizarea conducătorilor auto, noul cod are prevederi exag