Organizatia patronala "Operatorul Portuar" si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare solicita ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, si subsecretarului de stat, Constantin Matei, o intalnire pe tema deficientelor constatate in actul de administrare a Portului Constanta. Potrivit unor memorii, cele doua organizatii au transmis ministerului mai multe sesizari legate de activitatea porturilor de la Marea Neagra, insa nu au fost luate in considerare. Operatorii portuari vor sa atraga atentia si asupra unor posibile efecte negative ale transferului Portului Constanta de la minister la autoritatile locale. Vezi documentele atasate.
"O astfel de masura ar putea avea drept efect o imixtiune sporita a factorului politic in deciziile administratiei portuare, ceea ce ar putea conduce la o instabilitate economica si la o scadere a increderii investitorilor romani si/sau straini in mediul de afaceri romanesc in ansamblul sau", se arata in memoriile Organizatiei patronale si Federatiei sindicatelor. Altfel spus, transferul la autoritati ar agrava si mai mult situatia Portului Constanta. Reamintim ca primarul Constantei, Radu Mazare, insista de circa un an asupra acestui transfer. Insistentele sale par sa aiba rezultate in conditiile in care premierul Victor Ponta a declarat, saptamana trecuta, "O parte din acţiuni vor fi listate, iar restul vor fi împărţite în mod egal între Primărie şi Guvern, dar vreau cât mai multă implicare a capitalului privat pentru a avea capacitatea de investiţii". Ponta a precizat că in adoptarea acestei decizii este vorba "despre autoritatea locală, care este normal să aibă un cuvânt important de spus în dezvoltarea portului". In prezent, statul prin Ministerul Transporturilor detine 60% din actiuni, Fondul Proprietatea 20%, iar primaria Constanta 20%.
"In mai multe randuri, membrii Organizatiilor noastre au aratat ca in