Un tânăr antreprenor a reuşit pentru prima dată în istoria show-ului american de televiziune „Shark Tank”, de pe canalul ABC, să-i convingă pe toţi cei 5 membri ai juriului să investească 1 milion de dolari în ideea lui, scrie Business Insider.
„Shark Tank” are un echivalent în România, în emisiunea „Arena Leilor".
Charles Michael Yim a prezentat în cadrul emisiunii „Shark Tank” un produs care se conectează la un smartphone, măsoară nivelul de alcoolemie din sânge, calculează în cât timp va trece starea de ebrietate şi poate chema un taxi doar prin apăsarea unui buton.
Yim reuşise să atragă 1 milion de dolari în startup-ul său şi îşi propusese să mai facă rost de încă 1 milion, începând cu 250.000 de dolari pe care vroia să-i obţină de la „rechini” în schimbul a 10% din capitalul firmei. El a reuşit să-i convingă în numai 20 de minute de potenţialul afacerii. Un participant la emisiunea americană aşteaptă de obicei două luni pentru a obţine încrederea unui investitor din juriu.
În loc să declanşeze un război al licitaţiilor, cum s-a întâmplat în primul episod al sezonului, Yim i-a încurajat pe toţi să intre în afacere. Ideea le-a surâs investitorilor care şi-au dat seama că o licitaţie i-ar costa mai mult decât dacă ar investi împreună. Cei cinci au ajuns la o înţelegere conform căreia Mark Cuban va intra cu 500.000 de dolari pentru 15% din acţiuni iar ceilalţi „rechini” cu restul de 500.000 de dolari, tot pentru o participaţie de 15% din companie.
Antreprenorul va beneficia de expertiza combinată a celor cinci multi-milionari care vor intra în board-ul companiei.
Experienţa anterioară de vânzare a unei companii i-a fost de mare ajutor fondatorului „Breathometer”, care a negociat la rece cu milionarii din faţa lui.
Startup-ul a fost lansat cu ajutorul platformei Indiegogo şi a înregistrat o cifră de afaceri de 100.000 d