Gândul a demarat campania Şcoală nouă prin care îşi propune să determine ministerul Educaţiei şi autorităţile abilitate să creeze cadrul legal pentru aşa-zisul fond al şcolii, dar şi să ia măsurile necesare astfel încât părinţii, care "cofinanţează" anual sistemul de învăţământ, să nu mai fie nevoiţi să pună umărul la înflorirea afacerilor editurilor care publica auxiliare şi manuale, dar şi la cele ale afterschool-urilor. De asemenea, propunem schimbarea statutului juridic al şcolilor astfel încât cei care doresc să poată redirecţiona 2% din impozitul pe venit către şcoli aşa cum o pot face în prezent pentru ONG-uri.
Părinţii "cofinanţează" de ani buni sistemul de învăţământ din România cu milioane de euro. Pe lângă cheltuielile fireşti pe care le fac toţi cei care au un copil la şcoală, părinţi sunt forţaţi de sistem să contribuie şi la dotarea sălilor de clasă, dar şi la afacerile editurilor care publică auxiliare şi manuale. În situaţia în care nu au cu cine să îşi lase copilul după terminarea cursurilor, părinţii trebuie să scoată din buzunar alţi bani pentru a plăti serviciile programului „Şcoală după şcoală” sau pe cele ale unui after school privat. Iar suma nu este deloc neglijabilă.
„Şcoală după şcoală”, un program greu de organizatchiar şi pe banii părinţilor
Programul „Şcoală după Şcoală”, prevăzut în legea Educaţiei, se poate organiza în aceeaşi instituţie în care învaţă elevul, în măsura în care există spaţii. Numai că majoritatea şcolilor nu deţin astfel de spaţii în condiţiile în care elevii învaţă în două schimburi, iar dacă au spaţii, primăria nu are fonduri. Astfel, în cazul în care şcoală organizează acest program, o face tot pe cheltuiala părinţilor.
Potrivit actualei legi a Educaţiei programul „Şcoală după şcoală”, introdus în 2011, poate fi organizat de către şcolile care au spaţiu, de consorţii şcolare, de cluburi