"Criza financiară a adus la o creştere nepermis de mare a vânzărilor de maşini de spălat non automate, pe care noi, ca producător de maşini de spălat, credeam că nu se mai fabrică. Practic, acest tip de maşini de spălat, cu un preţ de vânzare sub 400 lei, a ajuns la o cotă de aproape 15%, în condiţiile în care înainte de criză se situa sub 1%", a declarat directorul de marketing al Whirpool România, Mioara Bolozan, potrivit Mediafax.
"Anul 2012 a fost cel mai dificil pentru că, în ciuda eforturilor jucătorilor de a contribui la creşterea pieţei de profil, al cărei avans a fost de aproape de 80.000 de unităţi, la 1,53 milioane, vânzările au scăzut cu aproape 7%, la 291 milioane de euro, rezultat influenţat şi de fluctuaţia monedei naţionale în raport cu euro, la care se adaugă şi deteriorarea mixului de produse. În acest an, lucrurile se întâmplă invers", a afirmat Bolozan.
Ea a adăugat că, în acest an, numărul de unităţi vândute se va situa în jurul pragului de 1,5 milioane.
Potrivit datelor prezentate de Whirpool România, unul dintre principalii jucători de profil pe piaţa românească, piaţa electrocasnicelor mari (aparate frigorifice, maşini de spălat rufe şi vase, aragazuri, plite, cuptoare, hote şi uscătoare) a atins 294,9 milioane de euro în 2010 şi a urcat la 312,4 milioane de euro în 2011. Anul trecut, vânzările de electrocasnice mari au cumulat 290,96 milioane de euro, în condiţiile în care cursul mediu al monedei naţionale în raport cu euro a urcat de la 4,2377 lei, în 2011, la 4,4573 lei la finele anului precedent.
"În primele opt luni ale acestui an, volumul de vânzări a scăzut cu 7% faţă de august 2012, dar asistăm la o îmbunătăţire a ofertei, a mixului de produse vândute, cu impact asupra preţului mediu de vânzare, care a urcat cu 10%, şi implicit asupra valorii pieţei de profil, al cărei avans a fost de 4% în perioada