Pentru a se pregăti pentru următoarea decadă, companiile auto trebuie să-şi pună următoarele cinci întrebări şi să evalueze cât de bine sunt pregătite să răspundă la oportunităţile şi provocările pe care le prezintă acestea: Cum ar trebui să se adapteze produsele? Cum va evolua cererea de automobile şi de mobilitate? Cum vor trebui să se adapteze modelele de business? Care vor fi implicaţiile şi problemele generate pe lanţul valoric şi pe cel de aprovizionare? Care va fi noua dinamică a pieţei?
Ca răspuns la aceste întrebări, EY a identificat opt mega-tendinţe care vor avea un impact semnificativ asupra veniturilor, costurilor şi profitabilităţii industriei în această decadă de transformări radicale.
“De la fenomenul social media, la iniţiativele structurale guvernamentale, aceste tendinţe diverse influenţează deopotrivă producătorii de automobile, furnizorii şi distribuitorii de pe mai multe fronturi. Pentru a profita de oportunităţile viitoare, jucătorii vechi şi noi trebuie să-şi dezvolte capacitatea de a inova şi de a rămâne flexibili. Fără îndoială, este o nouă eră pentru industria auto”, spune Ariadna Oşlobeanu, Senior Manager EY România.
Presiuni pentru un transport mai sigur şi mai ecologic
Guvernele se concentează pe trei arii prin care să asigure mobilitatea indivizilor: conservarea resurselor, compatibilitatea cu mediul şi siguranţa. Ca răspuns, producătorii de echipamente auto originale (OEMs) vor începe să construiască o gamă mai diversă de automobile, mai ecologice şi mai sigure, inclusiv o serie de vehicule cu emisii zero. Din punctul de vedere al clienţilor, sancţiunile şi stimulentele vor fi cele care vor influenţa decizia de cumpărare a unui vehicul, precum şi modul în care îl vor utiliza. Sancţiunile ar putea include taxe pentru drumurile congestionate şi de utilizare a anumitor drumuri, iar stimulentele, cum ar fi rab