Ieri a fost prima zi când podul din Agigea a fost închis pentru maşinile cu masa maximă mai mare de 3,5 tone. Tot ieri a fost însă o zi de cod portocaliu, cu vânt foarte puternic şi ploi abundente. Pentru cei care au fost nevoiţi să îl traverseze a fost un coşmar.
Primele probleme au apărut încă de dimineaţă, pentru că nimeni nu semnalizaze noile interdicţii de circulaţie. E adevărat, echipaje ale poliţiei rutiere au stat tot timpul la capetele podului, pentru a informa şoferii şi pentru a aplica restricţiile.
Problemele au apărut în momentul când microbuzele de 16 locuri au încercat să traverseze. Acestea au fost oprite, pe motiv că masa lor depăşeşte 3,5 tone. O parte dintre pasageri a fost nevoită să traverseze pe jos, în ciuda vântului extrem de puternic ce mătura podul. Transportatorii au găsit o soluţie: i-au încărcat pe cei care nu au avut să treacă pe jos în maşini mai mici, iar de cealaltă parte se aflau alte autovehicule care i-au preluat. Totul se face pe cheltuiala transportatorilor, dar nimieni nu garantează că biletele nu se vor scumpi, dacă restricţiile se vor menţine câteva luni.
Promisiuni nerespectate
Una dintre promisiunile pe care le-a făcut premierul Victor Ponta, aceea că maşinile de mare tonaj vor traversa cu bacul canalul, nu a fost îndeplinită. Bacurile ar trebui să sosească din Galaţi, dar încă nu este gata infrastructura necesară pentru ca TIR-urile să poată ajunge pe malul canalului. În aceste condiţii, şoferii sunt nevoiţi să meargă pe drumui ocolitoare, de aproximativ 90 de kilometri. Pierderile suferite de companii sunt extrem de mari. ”În portul Constanţa Sud Agigea sunt cinci firme mari, care estimează că vor avea pierderi de circa zece milioane de euro”, a precizat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa.
CFR a suplimentat numărul de trenuri
Pentr