Debutând comercial luna aceasta, compacta Giulietta trecută recent printr-un facelift la salonul german IAA soseşte cu o nouă motorizare diesel, o nouă interfaţă grafică a sistemului de infotainment, un interior revizuit şi o paletă cromatică a vopselei şi a habitaclului mai bogată.
Noua Giulietta este un jucător important pentru Alfa Romeo în Europa, hatch-ul italian având sarcina de a ridica firma la un nivel de top în lupta cu hegemonul VW Golf 7.
Tributul adus modelului Giulietta al anilor 50’-60’ continuă aşadar la trei ani de la împlinirea centenarului Alfa Romeo. Dimensiunile compacte rămân pe mai departe 4,35 metri lungime, 1,46 metri înălţime, 1,80 metri lăţime şi un ampatament de 2,63 metri. Portbagajul este mediu ca volum- 350 de litri, cu posibilitatea extinderii până la 1.000 de litri.
Actualizarea cuprinde nu mai puţin de patru motorizări Turbo, Euro 6, echipate standard cu sistemul Start&Stop: două sunt pe benzină 1.4 Turbo 120 CP şi 1.4 Turbo MultiAir plin de caracter şi în acelaşi timp frugal, în ciuda a 170 CP, şi două diesele: 1.6 Multijet 105 CP iar noutatea este cel de 2.0 Multijet care dezvoltă cu 10 cai mai mult, la 150 CP şi un cuplu maxim de 380 Nm. Acesta este mai atrăgător ca oricând, are un timbru sonor mult atenuat şi extrem de zgârcit cu emisiile de dioxid de carbon. În mod exclusiv, pe versiunea Quadrifoglio Verde, va fi disponibil în continuare propulsorul de 1.8 Turbo cu 235 CP. Cu 135 CP/litru (cifre întâlnite doar la Mitsubishi, Subaru WRX, Ford Focus RS ori Audi RS3) şi 340 Nm cuplu motor maxim în modul Dynamic, motorul reuşeşte să propulseze Giulietta până la 100 km/h în 6,6 secunde şi să atingă o viteză de top de 245 km/h.
În materie de siguranţă sunt disponibile sistemele din acest domeniu: VDC (Vehicle Dynamic Control) şi DST (Dynamic Steering Torque), diferenţialul electronic cu alunecare limitată Q2 şi se