Celebrul consultant clujean în branding Bogdan Brânzaş se arată siderat de noua denumire a aeroportului din Cluj-Napoca: Avram Iancu nici n-ar fi visat ca aeroportul să-i poarte numele, dar chiar şi el s-ar fi gândit la altceva.
„Avram Iancu nici n-ar fi visat că numele lui va ajunge subiect de naming sau branding de aeroport de importanţă regională şi naţională, supus negocierilor partidelor politice", scrie Brânzaş pe blog. „Poate că orgoliul lui ar fi oarecum gâdilat - cine n-ar vrea să-şi dea numele unui aeroport !? - însă după o gândire mai profundă şi aplicată cred că şi el s-ar fi gândit la altceva, mai practic".
Brânzaş dă exemplul altor aeroporturi - Viena, Bratislava, Munchen sau Charles de Gaulle. „Tot brandingul aeroportului din Viena este construit în jurul numelui VIE, uşor de reţinut şi introdus în bazele de date pentru căutarea zborurilor, Bratislava acţionează sub acronimul BTS AERO, Munchenul este simplu M, Charles de Gaulle este EASY CDG şi aşa mai departe", explică specialistul în branding.
Dacă se poate şi mai rău, adaugă el, aceasta e faptul că întregul demers a fost negociat politic, dintr-un „reflex" al conducerii din România. „N-am auzit nicio voce care să spună ceva de genul: nu e treaba noastră, nu ştim, hai să întrebăm pe cineva care se pricepe", reproşează Brânzaş.
Consiliul Judeţean a decis ieri ca aeroportul din Cluj-Napoca să poarte numele „Crăişorului munţilor", Avram Iancu, fără să explice însă necesitatea acestui demers.